Nejen superhrdinové potřebují logo
Logem, kterému rozumí většina obyvatel Země, bude pravděpodobně kříž označující náboženský symbol křesťanství. Ani nejznámější loga současnosti (vyberme namátkou třeba Coca-Colu nebo vlajku USA) mu nemohou konkurovat, protože nemají jeho tradici (počátek symbolu kříže nacházíme v nářadí k rozněcování ohně, neboť vzplanutí „z ničeho“ bylo pro prosté lidi věcí posvátnou), emoci (nástroj pro popravu ukřižováním), aplikační rozsah (od prostého překřížení dvou čar po zdobné kříže slavných chrámů), jednoduchost konstrukce (dva klacíky svázané lýkem na prostém hrobě) a variabilitu či hravost. Jen pro zajímavost trochu více o použití dvou překřížených liniích: primitivní podpis (tři křížky), římská číslovka pro 10, u jmen osob jako znak pro úmrtí, znak pro neděli, symbol pro sčítání a násobení, slovo křížek také v hovorové mluvě označuje desetiletí věku osoby.
Známé logo je věc cenná a zhodnocuje se každým zveřejněním (a zároveň investicí). Ano, platí, že nejen superhrdinové potřebují logo. Potřebuje ho každý, kdo ho využívá jako komunikační zkratku, která zastupuje a komunikuje určité hodnoty. Zkusme si malý test, jaká loga byste doplnili k těmto hodnotám: celosvětově rozšířené rychlé občerstvení s hamburgery / loupící loď v Karibiku / červené superrychlé italské auto / uživatelsky přívětivý, konstrukčně, designově a technicky vyspělý smartphone / forma hodnocení kvalitní restaurace pro bohaté gourmety. Asi nemá smysl psát odpovědi, že? Ale víte, co to stálo proboha peněz, abyste to věděli?!
I Magic Seven navrhuje loga a zpracovává manuály pro jejich užití. Nemusí se jednat jen o logo firemní, může jít o symbol zaměstnaneckého klubu, označení CSR projektu, logo pro tipovací soutěže, rezidenční čtvrti, zkrátka cokoliv. Považujete-li si svého loga velice, můžeme Vám pomoci s procesem jeho registrace, aby se stalo ochrannou známkou. Smyslem známkové ochrany je explicitní ochrana obchodních značek (respektive jejich symbolů) nad rámec obecných zákonů. Rejstřík ochranných známek vede Úřad průmyslového vlastnictví.