Využijte outsourcing služeb marketingového konzultanta
Ve srovnání s náklady a riziky pracovní pozice ušetříte více než 30 % a získáte pro firmu seniorní know-how jako bonus. Domluvte si s námi schůzku >> .
PŘÍKLAD Z PRAXE
Po 30 letech zkušeností v oboru vnímám poskytování konzultantských služeb jako velké vymezení vůči službám reklamní agentury. Je totiž více o znalosti klientova byznysu a odpovědnosti. Cestu poskytování této služby pro B2B segment jsme nastoupili před 11 lety. Víme, že pro klienta je získání parťáka touto formou pragmatické řešení.
První poptávka byla spontánní: Honzo, byl bys ochoten nám pomoci s marketingem? Tehdejší stav klientova marketingu byl na úrovni reagování na podněty ze strany konkurence nebo zahraniční matky (stavební obor). Dnes jsme o dost jinde, česká pobočka v mnohém inspiruje ostatní firmy ve skupině.
Podepsali jsme rámcovou smlouvu, abychom zjednodušili společné fungování. V průběhu spolupráce došlo a stále dochází k velkému oborovému „nachytření“, dělal jsem rozhovory s lokálními obchodními partnery, načetl produktové portfolio a jeho benefity, seznámil se s vedením v Německu, potkal kolegy z centrálního marketingu, projel výrobní závody po Evropě, veletrhy a výstavy, byl na odborných i společenských eventech, navštívil staveniště a viděl produktovou instalaci… Svěřená důvěra (samozřejmě podchycená NDA) se vrací v časové úspoře u zadání každého projektu, protože znám kontext i záměry.
Vyladili jsme systém i grafickou podobu ročního strategického plánu a KPI. Díky tomu nepotřebuje ředitel pro řízení projektů marketingu nic víc než projít klíčové milníky projektu, byť i tuto práci většinou deleguje na svoji asistentku. Graficky zpracovaný plán je na stěně v zasedačce a každý pracovník ví co, proč a jak marketing realizuje.
Obchodních modelů, jak partnerství na bázi konzultanství mezi klientem a Magic Seven uzavřít je několik. Obvyklý měsíční fakturovaný paušál je ve výši 55 až 70 tisíc Kč plus roční výkonnostní složka dle dohody v souladu s KPI marketingového plánu. V tomto rámci konzultant každý týden absolvuje osobní koordinační schůzku v sídle klienta, průběžně pak konzultuje všemožné nabídky a technologické podněty, posuzuje aktivity konkurence, provádí tržní analýzu, validaci stávajícího stavu marketingu, návrh marketingové strategie, konkrétního plánu a procesů, návrh komunikačních konceptů, projektové řízení realizace, navštěvuje vybrané akce s osobní účastí a zpracovává měsíční systematický reporting s manažerským výtahem.
Pokud Vás tento model posunutí marketingu na profesionální úroveň zajímá, kontaktujte nás, můžeme se sejít a věc prodiskutovat, případně doložit některé referenční realizace.